هرزنامه
در این مقاله تمام موارد مرتبط با هرزنامه را بررسی خواهیم کرد.

امروزه اینترنت تقریباً بخشی از زندگی هر کس است، تهدیدهای امنیتی آنلاین بیش از هر زمان دیگری خطرناک هستند – به ویژه هرزنامه، فیشینگ و فارمینگ.

از آنجا که این موارد برای بسیاری از افراد باعث گیج شدن آنها می شوند، ما این مبحث را ادامه خواهیم داد و به شما یک مقاله برای مرور سریع از آنچه مربوط به هر تهدید است ارائه می دهیم.

تمام آنچه در مورد هرزنامه لازم است بدانید را در اینجا بخوانید.

تعریف هرزنامه

هرزنامه روند ارسال پیام های ناخواسته به صورت انبوه است. هرزنامه بیشتر برای اهداف بازاریابی استفاده می شود و – در سال 2018 – 45٪ از کل ایمیل های ارسال شده را تشکیل می دهد. ارسال هرزنامه هزینه زیادی ندارد و اگر حتی بخش کوچکی از گیرندگان پاسخ دهند یا با پیام ها ارتباط برقرار کنند، می توان یک کمپین هرزنامه را از نظر بازگشت سرمایه موفقیت آمیز دانست.

با این حال، برخی از پیام های هرزنامه در واقع می توانند بخشی از کلاهبرداری باشند، و می توانند حاوی پیوندها و پیوست های مخرب باشند.

انواع متداول هرزنامه

  1. هرزنامه رسانه های اجتماعی – این نوع هرزنامه ها شامل مواردی مانند جک زدن، کلیک کردن، به اشتراک گذاری بیش از حد محتوا، بررسی های جعلی و ادعاهای جعلی است که به منظور هدایت ترافیک زیاد به یک صفحه تبلیغاتی سنگین یا یک وب سایت مخرب است.
  2. Delivery Fail Spam – این پیام به این معنی است که به نظر می رسد از طرف ارائه دهنده ایمیل شما است و شما را فریب می دهد تا باور کنید ایمیلی که ارسال نکرده اید از بین نرفته است. اگر پیوست را باز کنید، دستگاه شما احتمالاً به بدافزار آلوده می شود.
  3. Sneaky Spam – این نوع هرزنامه ها با استفاده از یک موضوع موضوعی تقلبی گمراه کننده یا کاملاً صحیح، کلیک ها را فریب می دهد. به عنوان مثال، ممکن است در عنوان موضوع “پیام خصوصی جدید” نوشته شود تا شما فکر کند پیام جدیدی در یک وب سایت رسانه اجتماعی دریافت کرده اید، در حالی که – در حقیقت – کل پیام ایمیل فقط تبلیغات هرزنامه است و انواع و اقسام موارد را تبلیغ می کند.
  4. Re: هرزنامه – پیام های هرزنامه در این دسته همیشه در ردیف موضوع خود دارای Re: هستند که باعث می شود شما باور کنید این پاسخ به ایمیلی است که ارسال کرده اید. به عنوان مثال، ممکن است پیام هرزنامه “Re: About Your Response” در عنوان موضوع باشد و کل متن ایمیل فقط حاوی تبلیغات و پیوندها باشد.
  5. هرزنامه محتوای بزرگسالان – این نوع هرزنامه معمولاً تبلیغ محتوای بزرگسالان مانند تبلیغات برای وب سایت های پورنوگرافی، داروهای تقویت کننده جنسیت و وب سایت های ملاقات بزرگسالان است.
  6. هرزنامه مرتبط با سلامت – این گروه پر از پیام های اسپم است که قرص ها و رژیم های لاغری، داروهای تقویت کننده عضلات، درمان های “تضمین شده” برای بیماری های مختلف و درمان طاسی را ترویج می کند (فقط به ذکر چند نمونه).
  7. هرزنامه مالی شخصی – هرزنامه ای که خدمات کاهش بدهی، وام های کم بهره و انواع بیمه ها را ارتقا می دهد.
  8. IT Spam – شامل پیشنهادهایی برای خدمات میزبانی وب سایت، خدمات بهینه سازی وب سایت، ثبت دامنه و سخت افزار و نرم افزار کم هزینه است.

 

هرزنامه

نحوه مشاهده هرزنامه

چگونه از خود در برابر هرزنامه محافظت کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *